Angrefrist

Hos ExtraOptical har du åpent kjøp i 30 dager fra du har mottatt brillene.

Du kan selvsagt åpne og kontrollere brillene dine, noe som gir deg mulighet til prøve ut brillene før du eventuelt velger å returnere varen. Vi forutsetter at brillene må være som nye og i originalemballasje, sammen med følgeseddelen.

Dersom du bestilte nye briller etter å ha foretatt en ny synstest, kan glassene føles feil i begynnelsen. Vi foreslår at du gir synet en liten uke før du konkluderer med at styrken er feil. Likeledes, dersom du bestilte briller ut i fra gammel brilleseddel, kan ditt syn ha forandret seg. Før du eventuelt tror det er noe feil med glassenes styrke, anbefaler vi å dra innom en optiker å få sjekket glassene opp i mot din brilleseddel.

Alle kunder mottar et returskjema som vedlegg i e-posten som bekrefter at ordren er sendt. Dersom varen kommer i retur med skader som medfører at varen har redusert verdi, forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales.

Merk: Når du bestiller briller og brilleglass som er tilvirket i henhold til din synsprøve vil du ikke ha angrerett etter angrerettloven (se angrerettloven § 22 e og prop. 64 L (2013–2014) 3.11 Unntak fra angrerett). Det er derfor verdt å merke seg at ExtraOptical allikevel frivillig tilbyr angrerett ovenfor våre kunder, selv om angreretten etter angrerettloven ikke gjelder i dette tilfellet.